محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

  • ۰
  • ۰

در مقاله قبل (طب سنتی -بخش۸- شناخت حالات بلغم ) با سومین مورد از اخلاط چهارگانه آشنا شدیم و راه های تشخیص انواع بلغم شامل طبیعی و غیر طبیعی را یاد گرفتیم. همچنین در مقاله های قبلی با اخلاط صفرا و خون آشنا شدیم و انواع آن ها را بررسی نمودیم. در این مقاله در خصوص آخرین مورد از اخلاط چهارگانه یعنی سودا صحبت خواهد شد و نوع طبیعی آن را بررسی خواهیم کرد. با سالم یاب همراه باشید.

 

سودا دو گونه است: طبیعی و غیر طبیعی.

۱-  سودای طبیعی

سودای طبیعی دردی خون ( رسوب خون) است و بدین سبب غلیظ تر و سنگین تر از ان است و طبع آن به طبع زمین می ماند یعنی سرد و خشک است و رنگ آن سیاه می باشد. مزه آن آمیخته از شیرینی و ترشی بوده و تولید آن در کبد است و چون از کبد بیرون  می آید، پاره ای از آن با خون در رگ ها جهت دو کار جریان پیدا می کند.:

۱- بعضی از اندام ها که دارای اعتدال هستند تغذیه آن ها از خونی می باشد که از سودایی که با وی آمیخته است بهره تمام برده باشد.

۲- خون به او قوی گردد تا هرگاه به اندام ها رسد و کار تغذیه را انجام دهد، نهاد اندام ها بر جای بماند.

هستی زمین در هر جسمی بهر آن است تا جسم پایدار بماند و بر آن نهاد که هست قرار گیرد  و سودا طبع زمین دارد یعنی سرد و خشک است.

منفعت سودا در این است که خون به آن قوی گردد تا از آن غذایی پدید آید که اندام ها را استوار سازد و بهره دیگر آن است که مربوط به کار سودا در خزینه آن است.  هم چنان که صفرا دارای جایگاهی به نام زهره یا کیسه صفرا است، سودا نیز خزینه و جایگاهی دارد که آن را سپرز یا طحال می نامند.

  • ۹۸/۰۶/۱۲
  • سید مهدی مصطفوی گرجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی