محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

  • ۰
  • ۰

طب سنتی چیست و چه تفاوتی با طب مدرن دارد؟

طب سنتی علمی است که در مورد بدن انسان، طبایع مختلف، مزاج های گوناگون، اثر داروهای گیاهی با مزاج های مختلف وگاهی اوقات جراحی و مزاج فصول و نوشیدنی ها و خوراکی ها بحث می کند. در این علم، علل بیماری ها و سپس درمان توسط داروهای مختلف گیاهی و انواع معجون ها، خوراکی ها، نوشیدنی ها و بعضی مواقع توسط جراحی بیمار را درمان می کنند. طب سنتی از داروهای گیاهی و حیوانی و معدنی استفاده می کند. شناخت و تشخیص بیماری ها از طریق نبض، ادرار، مدفوع و علائم بالینی بیمار انجام می شود. با سالم یاب همراه باشید.

طب سنتی در مقابل طب مدرن

طب سنتی در مقابل طب مدرن

شیوه درمانی طب سنتی، شیوه دفع کنندگی است؛ بر خلاف طب جدید که معمولاً شیوه درمانی رفع کنندگی دارد. اصول طب سنتی مانع از مریض شدن می شود، درحای که اصول طب جدید بیشتر به درمان مرض واقع شده اختصاص می یابد. طب سنتی به درمان علت ها می پردازد، در حالی که طب جدید بیش تر به عوارض و معلول ها توجه دارد. این طب، درمان بیماری را به تعدیل درون انسان حواله می دهد، درحالی که طب جدید بیشتر به دنبال هماهنگ کردن انسان با بیرون است. شیوه درمانی طب سنتی، اقلیمی و جزئی است بر خلاف طب جدید که داروها و نسخه های آن عمومی و جهانی پیچیده می شوند.

پزشکی مدرن یا جدید، علمی است که بدن انسان به طور سلولی مورد بحث قرار می گیرد. این طب وابستگی شدیدی به انواع داروهای شیمیایی دارد و علل خیلی از بیماری ها مشخص و معین نیست. طب مدرن بیشتر با معلول مبارزه می کند و بیمار ممکن است بارها و بارها تن به انواع داروها و آزمایش ها و جراحی های مختلف دهد. در این طب، بیماری های رنگارنگی بر اثر استفاده از دارو ایجاد می شود که قابل تشخیص و درمان نیست.

بطور کلی در طب سنتی یا قدیم، مسئله مهم تشخیص بیماری است، درحالی که درمان بسیار ساده می باشد مگر بعضی بیماری ها که درمان آنها دشوار است.

  • ۹۸/۰۶/۱۳
  • سید مهدی مصطفوی گرجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی