محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد شناخت درستی از بیماری فشار خون ندارند و قادر به درک مفاهیم آن نیستند. در مقاله قبل با افراد در معرض خطر فشارخون آشنا شدید، در این مقاله شما با مفاهیم مهم جهت شناخت و کنترل فشار خون آشنا خواهید شد. با سالم یاب همراه باشید. همچنین در طب سنتی اطلاعات، راهکارها و درمان های عملی جهت این موارد وجود دارد.

 

شناختن فشارخون بالا

هر انسانی برای زنده ماندن به فشار خون (BP) نیاز دارد. بااین‌حال فشار خون بالا نوعی قاتل بی‌سروصدا است. بنابراین باید آن را بشناسید و با این خطر بی‌سروصدا مبارزه کنید.

قلب یک پمپ آرام

قلب ماهیچه‌ای به‌اندازه یک مشت است و در ۳۶۵ روز سال به‌طور شبانه‌روز و بدون هیچ توقفی خون را پمپاژ می‌کند. قلب انسان بی‌وقفه، اکسیژن و خون غنی از مواد غذایی را به تمام بدن می‌فرستد.

شناخت فشار خون - طب سنتی

شناخت فشار خون – طب سنتی

رگ‌ها، مجاری خون

رگ‌ها شبکه‌ای از لوله‌های نرم و انعطاف‌پذیر می‌باشند که ماهیچه‌ها و عروق عصبی آن‌ها را احاطه کرده‌اند. سرخرگ‌ها رگ‌هایی‌اند که خون تازه را از قلب به بدن می‌رسانند. سیاهرگ‌ها خون کثیف بدن را به شش‌ها برمی‌گردانند. خون فاقد اکسیژن و مواد غذایی از قسمت‌های بالایی و پایینی بدن از راه رگ‌ها به حفره راست قلب بر می‌گردد.

قلب، خون استفاده‌شده را از راه سرخرگ ششی به شش‌ها می‌فرستد. شش‌ها اکسیژن تازه را از راه دم می‌گیرند و به خون می‌دهند. هنگام بازدم، شش‌ها دی‌اکسید کربن را به بیرون پس می‌دهند.

خون تازه حامل اکسیژن، از شش‌ها به حفره چپ قلب بر می‌گردد. به‌این‌ترتیب خون از راه سرخرگ آئورتی و رگ‌های دیگر در تمام بدن گردش می‌کند. سرخرگ‌ها خون حامل اکسیژن را به قلب ( سرخرگ‌های کرنری) می‌رسانند. به‌این‌ترتیب قلب خون و انرژی موردنیاز خود را نیز تأمین می‌کند.

فشار خون طبیعی

فشارخون مقدار فشاری است که خون به دیواره سرخرگ‌ها وارد می‌کند. با اندازه‌گیری فشار خون، به دو عدد همچون ۸۰/۱۲۰ دست می‌یابید. عدد اولی فشار خون سیستولی و عدد دوم فشار خون دیاستولی است. اعداد فوق مراحل پمپاژ و استراحت قلب را نشان می‌دهند و آن را اندازه می‌گیرند.

در طب سنتی اطلاعات تجربی در خصوص فشار خون و راهکارهای عملی کنترل آن وجود دارد. جهت آشنایی با طب سنتی به این مقاله مراجعه فرمایید.

  • ۹۸/۰۶/۱۳
  • سید مهدی مصطفوی گرجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی