محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

  • ۰
  • ۰

در مقاله قبل (طب سنتی -بخش۱۱- شناخت حالات سودا- بخش۳) با خلط سودا آشنا شدیم. همچنین در مقاله های گذشته تمامی اخلاط چهارگانه شامل صفرا، خون، بلغم و سودا و انواع آن ها و موارد تاثیر گذار بر آن ها و اندام هایی که با این اخلاط درگیر می باشند را بررسی نمودیم. در این مقاله به توضیح تاثیر مزاج های مختلف بر بدن انسان خواهیم پرداخت. با سالم یاب همراه باشید.

 

هرگاه مزاج اصلی یعنی مادرزادی به خشکی گراید، در همه سال های عمر جسم جوان می ماند. اگر این مزاج به سردی یا به تری گراید، در همه سال ها به پیران می ماند و جسمی که بدان سال رسد که مزاج سن او در آن ایام مانند مزاج اصلی باشد، حال او بد می شود و به بیماری می گراید.

به عنوان مثال هر گاه مزاج اصلی گرم و خشک باشد، چون از حد کودکی بیرون می آید و به جوانی رسد بدحال شود. از آن جا که مزاج روزگار جوانی هم گرم و خشک می باشد و هرگاه دو مزاج گرم و خشک در جسمی پدید آیدف آن جسم بسیار از اعتدال دورتر می شود.

هر جسمی که در عمر بدان سال می رسد که مخالف مزاج اصلی او باشد در آن ایام نیک حال تر باشد. چنان که مزاج اصلی سرد و تر باشد چون به جوانی رسد معتدل می شود از بهر آن که مزاج سال های جوانی گرم و خشک می باشد که ضد سردی و تری است.

طب سنتی

طب سنتی

اگر مزاج اصلی گرم و تر باشد، در کهنسالی نیک حال تر می باشد زیرا مزاج کهنسالی در قیاس با مزاج سال های جوانی سرد و خشک می باشد و بدین سبب معتدل می گردد.

در این ۱۲ مقاله به طور کلی با طب سنتی آشنا شدیم. توضیحات کامل تر در این خصوص مباحث بسیار تخصصی بوده و در حوصله این مقالات نمی گنجد. هدف از نگارش این مقالات، آشنایی خواننده با طب سنتی و مفاهیم آن به صورت کلی بوده است. در مقالات آینده به بررسی راهکارهای طب سنتی در پیشگیری و  درمان بیماری ها خواهیم پرداخت.

  • ۹۸/۰۶/۱۳
  • سید مهدی مصطفوی گرجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی