محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

  • ۰
  • ۰

در مقاله قبل (طب سنتی -بخش۶- شناخت حالات صفرا ) با صفرا به عنوان یکی از اخلاط چهارگانه آشنا شدیم. در این مقاله با دومین خلط چهارگانه یعنی خون آشنا خواهیم شد. با سالم یاب همراه باشید.

 

طبع خون گرم و تر است و هر خوردنی که خورده شود، زمانی غذا می شود که به خون تبدیل شود و به اندام های دیگر برسد و اندام ها از آن تغذیه کنند. خون دو گونه است: یکی سرخ و اندکی غلیظ که در جگر و رگ هاست. نوع دوم سرخ و درخشان تر و گرم تر و روان تر از نوع اول باشد. این نوع خون در قلب و رگ هاست. بدین جهت گرم تر است. به عربی این رگ ها را شرایین می گویند و یک رگ را شریان می نامند.

خون طبیعی

غلظت این نوع خون معتدل است و سرخ و شیرین و خوشبو می باشد. چنین خونی در کبد معتدل ایجاد می شود و از غذاهای معتدل به دست می آید.

این نوع خون بیشتر در دوران کودکی و در فصل بهار و بر اثر حرکات معتدل از شادی ها تولید می شود و منفعت این خون در آن است که تن را پرورش می دهد و باعث رشد اندام ها می شود و در زمستان و در سال های پیری تن را گرم نگه می دارد و به حرارت و قوت های طبیعی بدن می افزاید و پوست را روشن و رنگ و روی را سرخی می دهد.

 

طب سنتی

طب سنتی

 

خون غیر طبیعی دو گونه است:

 

۱- مزاج آن بد باشد، چنان که بدون آن که چیزی به آن بیامیزند گرم تر یا سردتر می شود.

۲- خونی که با آن چیزی بیامیزند، مانند صفرا یا فزونی سودا یا فزونی بلغم که با خون آمیخته و آن را تباه می کند.

اگر با صفرا آمیخته شود تلخ و تنک(رقیق) و وشن می شود.

اگر با سودا آمیخته شود ترش و سیاه و غلیظ گردد.

اگر با بلغم آمیخته شود یا مزه شیرینی کمتر می شود و یا هیچ مزه ای ندارد. اگر بر آن بلغم حرارتی غلبه کند، خون آمیخته با آن شور و غلیظ می گردد و نسبت به خون طبیعی کم رنگ تر می شود و اگر حرارت ضعیف تر باشد ترش و تنک(رقیق) می شود.

  • ۹۸/۰۶/۱۲
  • سید مهدی مصطفوی گرجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی