محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک

عرضه محصولات ارگانیک

  • ۰
  • ۰

در مقاله قبل (طب سنتی -بخش۴- در شناخت منفعت علم طب- در شناخت مایه های چهار گانه- بخش ۴) با حالات مزاج های اصلی در طب سنتی آشنا شدیم و آموختیم که اندام های بدن هرکدام در یکی از این حالات قرار دارند. به عنوان مثال مزاج اندامی مانند قلب گرم و خشک است . در این مقاله با اخلاط چهارگانه شامل صفرا، خون، بلغم و سودا آشنا خواهیم شد. با سالم یاب همراه باشید.

 

هرگز دو تن از نظر بلندی و عرض شانه، توانایی و ناتوانی، ضعف و دلاوری، کم اشتهایی و اشتهایی، فربهی و نزاری، خوبی و زشتی، زیرکی و نا زیرکی، آرزوها و عادات و آوازها و رنگ ها با یکدیگر هیچ مشابهتی ندارند زیرا مزاج هر شخصی با دیگری فرق می کند و این از معجزات الهی است. همچنین مردمان هر اقلیمی و هر هوایی را مزاج و اعتدالی دیگر است.

به عنوان مثال افرادی که در هندوستان زندگی می کنند دارای مزاج و اعتدالی هستند که با افرادی که در اروپا زندگی می کنند متفاوت اند. هرگاه مزاج هندی به اروپایی تغییر نماید وی بیمار خواهد شد و بالعکس.

طب سنتی

طب سنتی

اندام ها و اخلاط به ترتیب اولویت

، اندام های تر عبارتند از  نخست بلغم، سپس خون، سپس دماغ(مغز)، فربهی(چربی)، شش(ریه)، جگر(کبد)، طحال، بافت عضله، بافت قلب، سپس بافت کلیه.

در مقایسه، اندام های خشک عبارتند از مو، استخوان، غضروف، رباط، وتر، غشاء، رگ، عضله های حرکت، دل، عصب های حسی.

پس می توانیم چنین نتیجه بگیریم که از جسم انسان، قلب گرم تر است. بلغم سردتر و موی خشک تر می باشد.

خلط چیست و چند نوع است

خلط رطوبتی است که در جسم انسان روان است و جایگاه آن در رگ هاست و این اخلاط از غذا پدید آیند. بعضی از اخلاط نیک می باشند و برخی بد. اخلاط نیک در بدن ایجاد قوت و اخلاط بد بدن را بیمار می کنند. اخلاط چهار گروه اند شامل صفرا، خون، بلغم و سودا.

  • ۹۸/۰۶/۱۲
  • سید مهدی مصطفوی گرجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی